Αρχειοθήκη ιστολογίου

Κυριακή, 13 Αυγούστου 2017

Στάδια Ανάπτυξης: Πότε να ανησυχήσετε


Είμαι σίγουρη πως δεν έχει υπάρξει γονιός που να μην έχει αναρωτηθεί αν το παιδί του ανάλογα με την ηλικία και το στάδιο ανάπτυξης στο οποίο βρίσκεται, έχει τη σωστή ανάπτυξη.
Επειδή λοιπόν είναι κρίμα να ανησυχούμε,αντί να χαιρόμαστε και να ζούμε την κάθε στιγμή της ανάπτυξης των παιδιών,βρήκα ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο από την ιστοσελίδα Ειδική Διαπαιδαγώγηση που μας αφορά όλους,το οποίο μας ενημερώνει με έγκριτο και σαφή τρόπο...



Είναι λογικο να ανησυχησετε και να ζητησετε τη γνωμη ειδικου αν το παιδι:

Στο τελος του 3ου  μηνα
·        Εχει ανισες και μη συμμετρικες κινησεις των χεριων ή/και των ποδιων του
·        Δεν στηριζει εστω και για δευτερολεπτο το κεφαλακι του στην ημικαθιστικη θεση
·         Δε δειχνει να αντιδρα σε δυνατους ηχους
·        Δεν κανει φωνουλες
·        Δεν παρακολουθει με τα ματια του ένα κοντινο αντικειμενο
·        Δεν κοιταει παρατηρητικα τα ανθρωπινα προσωπα
·        Δε χαμογελαει όταν σας βλεπει ή όταν του χαμογελατε
Στο τελος του 6ου μηνα
·        Δεν εχει σταθερο το κεφαλακι του όταν καθεται
·        Δεν σηκωνει, εστω και στιγμιαια, το βαρος του στα ποδια του
·        Δεν προσπαθει, εστω και ατελως, να γυρισει από μπρουμυτα ανασκελα ή το αναποδο
·        Δε γυριζει στον ηχο μιας κουδουνιστρας
·        Δε γελαει
·        Δεν προσπαθει να φτασει με το χερακι του και να γραπωσει καποιο παιχνιδι
·        Δεν παρακολουθει τη μαμα που κινειται μπροστα του από τη μια ακρη του δωματιου στην άλλη, 180 μοιρες
Στο τελος του 9ου μηνα
·        Δεν καθεται μονο του χωρις υποστηριξη της πλατης
·        Δεν στεκεται στηριζομενο με τα χερια του όταν το βαζουμε ορθιο
·        Δε μιμειται ηχους της γλωσσας ή δε βαβιζει με απλες συλλαβες, όπως μα-μα-μα, μπα-μπα-μπα
·        Δε μεταφερει κυβακι από το ένα χερι στο άλλο
·        Δε μπορει να κρατησει δυο κυβακια στα χερια του Στο τελος του 12ου μηνα
·       Δε μπορει να καθισει από ξαπλωτο
·       Δε μπορει να κρατηθει ορθιο εστω για δυο δευτερολεπτα
·       Δε βαβιζει με πολλες συλλαβες, πχ μα-βα –μπα-βου
·       Δε χρησιμοποιει τον αντιχειρα και το δεικτη για να πιασει ένα μικρο αντικειμενο, όπως μια σταφιδα
·       Δε χτυπαει μεταξυ τους δυο κυβακια που εχει στα χερια του
·       Δεν παιζει απλα παιχνιδακια όπως κου-κου-τζα
·       Δεν επικοινωνει με τον τροπο του, χειρονομιες ή φωνουλες, τα θελω και τις αναγκες του
Στο τελος του 15ου μηνα
·        Δεν κρατιεται ορθιο μονο του
·        Δεν κανει προσπαθειες να περπατησει
·        Δε χρησιμοποιει τις λεξεις ‘μαμα’ ‘μπαμπα’ με το συγκεκριμενο τους νοημα
·        Δε χρησιμοποιει μια λεξουλα περαν του ‘μαμα’ ‘μπαμπα’
·        Δε βαζει το τουβλακι μεσα στο κουτι ή το δοχειακι
·        Δε χρησιμοποιει το μολυβι στο χαρτι κανωντας ακατεργαστες μουτζουρες
·        Δε χαιρεταει ‘αντιο’ με το χερακι του
·        Δεν παιζει με τη μπαλα
·        Δε μιμειται δραστηριοτητες στο σπιτι, όπως μαγειρεμα, ανοιγμα του ψυγειου, διαδικασια του φαγητου ή του υπνου κλπ
Στο τελος του 18ου μηνα
·       Δε μπορει να περπατησει
·       Δε μπορει να περπατησει προς τα πισω
·       Δεν εχει τουλαχιστον δυο λεξεις περαν του ‘μαμα’ μπαμπα’
·       Δεν αφηνει ή ριχνει αντικειμενα από το χερι του
·       Δεν πινει από παιδικο ποτηρακι
·       Δεν βοηθαει αυθορμητα τη μαμα σε καποια δουλεια του σπιτιου
·       Παιζει συνεχως με έναν επαναλαμβανομενο, στειρο, μη δημιουργικο τροπο, χωρις φαντασια ή προσποιηση
·       Εχει ελαχιστη ή καθολου γλωσσα του σωματος (εκφρασεις, χειρονομιες)
Στο τελος του 24ου μηνα
·        Δε μπορει να τρεξει
·        Δε μπορει να κλωτσησει μια μπαλα προς τα εμπρος
·        Δε μπορει να ανεβει τις σκαλες ορθιο, εστω με τη μαμα να βοηθαει κρατωντας το
·        Δεν εχει τουλαχιστον 6 συγκεκριμενες λεξεις
·        Δε δειχνει σωστα δυο εικονες στο βιβλιαρακι
·        Δε μπορει να φτιαξει έναν πυργο με τουλαχιστον 4 τουβλακια
·        Δε χρησιμοποιει καθολου πιρουνι ή κουταλι
·        Δεν κανει παιχνιδι προσποιησης, όπως να ταιζει την κουκλα Στο τελος του 3ου χρονου
·        Δε μπορει να πεταξει τη μπαλα πανω από τους ωμους του
·        Δεν ονοματιζει τουλαχιστον τεσσερις εικονες σε βιβλιαρακι
·        Δε φτιαχνει πυργο από τουλαχιστον 6-7 κυβακια
·        Δε μιμειται μια καθετη γραμμη στο χαρτι
·        Δε βγαζει ή βαζει χωρις πολλη βοηθεια τα ρουχα του
·        Δεν πλενει και δε σκουπιζει τα χερια του
Στο τελος του 4ου χρονου
·        Δεν ισορροπει στο ένα ποδι για τουλαχιστον 1-2 δευτερολεπτα
·        Δε γνωριζει μερικα χρωματα ή να μετραει 1-2 κυβακια
·        Εχει λογο που είναι εστω και μερικως ακαταληπτος
·        Δε μπορει να αντιγραψει καλα έναν κυκλο
·        Δεν αναφερει το ονομα ενός/ μιας φιλης του Στο τελος του 5ου χρονου
·        Δε μπορει να πηδηξει στο ένα ποδι
·        Δεν κατανοει τουλαχιστον τεσσερις προθεσεις, τρια επιθετα ή τεσσερα χρωματα
·        Δε μπορει να αντιγραψει έναν σταυρο ή να ζωγραφισει έναν ανθρωπο με τουλαχιστον 3-4 μερη του σωματος
·        Δεν παιζει επιτραπεζια ή παιχνιδια με καρτες
·        Δε μπορει να ντυθει χωρις βοηθεια

                                                                         πηγή