Τρίτη 12 Μαΐου 2020

"Μια ωωωωραία πεταλούδα............"

Η πεταλούδα είναι ένα αγαπημένο στα παιδιά  ανοιξιάτικο θέμα με το οποίο ασχολούμαστε στο νηπιαγωγείο.

Βλέποντας το σύντομο και κατατοπιστικό βίντεο πιο κάτω και σταματώντας όπου θέλουμε μαθαίνουμε χρήσιμες πληροφορίες με απλά λόγια για τον κύκλο ζωής της πολύχρωμης πεταλούδας.


Αλλά και το επόμενο βίντεο μας δείχνει κάτι ανάλογο με πολύ σύντομο κι ελκυστικό για τα νηπιάκια μας τρόπο.



Το τραγουδάκι «Μια ωραία πεταλούδα» ξυπνά αναμνήσεις στους μεγαλύτερους από την παιδική τους ηλικία,αλλά και τα παιδιά το τραγουδούν με πολλή χαρά!!!



Ακολουθούν προτεινόμενα φύλλα εργασίας ως προγραφικές και προμαθηματικές δραστηριότητες.



Κι ένα πλαίσιο-πεταλούδα όπου μπορούν τα παιδιά να γράψουν ό,τι θέλουν,γραμματάκια,λεξούλες…





Κατασκευούλες μπορούμε να κάνουμε πολλές…

Εδώ,έχω ξεχωρίσει σαν πρόταση βραχιολάκια με πεταλούδες........ 






...και κατασκευή με φίλτρο καφέ ή χαρτοπετσέτα ή χαρτί κουζίνας και μανταλάκι ή πολύ απλά υλικά που μας βρίσκονται εύκαιρα στο σπίτι.



Σημασία έχουν όχι τα υλικά, αλλά το κατά πόσο βάζει το παιδάκι μας το μυαλουδάκι και τη φαντασία του να δουλέψει και να δημιουργήσει.

Έτσι αποκτά κι εξασκεί δεξιότητες άκρως απαραίτητες στην ενήλικη ζωή του το σημερινό προνήπιο ή νήπιο.



Ένα πολύ ωραίο κείμενο που προτείνω να διαβάσετε παρέα με τα παιδάκια σας με το ίδιο θέμα είναι αυτό που ακολουθεί:

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΙΤΣΑ

Μια πεταλουδίτσα, κίτρινη σταλίτσα, παίζει με μια φτέρη στο τρελό τ’ αγέρι. Θεέ μου, πόσα νάζια, όνειρα γαλάζια! Φτερουγίζει γύρω και μοσχάτο μύρο παίρνει στάλα στάλα από κρίνα κι άλλα μικρολουλουδάκια, του βουνού ανθάκια, η πεταλουδίτσα, κίτρινη σταλίτσα.

Ξάφνου σαν πετάει, έπεσε και πάει, τα φτερά της σπάει… Τρέχει τότε η φτέρη στο τρελό τ’ αγέρι. Σκύβει και την παίρνει και τη συνεφέρει. Ποπό! Τι τρομάρα! Θεέ μου τι λαχτάρα!

·       Μη φοβάσαι, λέει.

·       Μα εκείνη κλαίει.

·       Τώρα τι θα κάνω; Πάει, θα πεθάνω. Πώς θα φτερουγίσω, να γλυκοφιλήσω του βουνού τ’ ανθάκια, μικρολουλουδάκια; Ώσπου πια δε θα ‘μια μια πεταλουδίτσα, κίτρινη σταλίτσα…

Κι εκεί που πονούσε και κρυφομιλούσε, άκουσε τ’ αγέρι – άλλος δεν το ξέρει – τον πιο πικρό καημό της και, μπα σε καλό της, δώστου και φυσάει και γοργά μαδάει πέταλα ένα ένα μοσχομυρισμένα. Πέταλα δροσάτα, χρώματα γεμάτα από λουλουδάκια του βουνού ανθάκια. Κι έφτιαξε με χάρη δυο φτερά ζευγάρι. Κι ως τα συνταιριάζει με χαρά τα βάζει στο μικρούλι σώμα της πεταλουδίτσας, κίτρινης  σταλίτσας, με περίσσια έγνοια. Σαν παραμυθένια, έτσι τώρα μοιάζει – κι ούτε που τη νοιάζει για τα πρώτινά της τα μικρά φτερά της – η πεταλουδίτσα, κίτρινη σταλίτσα… Σκύβει τότε εκείνη, δύο φιλάκια δίνει στο τρελό τ’ αγέρι, στη δροσάτη φτέρη. Και σ’ αυτή την ώρα για ακούστε τώρα θαύμα και αλήθεια σαν τα παραμύθια….

Γέμισε ο κάμπος με γλυκό ένα θάμπος, μικροκαμπανούλες, κόκκινες καρδούλες, που έστησαν χορό. Μα ούτε που μπορώ να σας τις μετρήσω δίχως να σαστίσω. Κι ήτανε γιορτάσι, όλο φως η πλάση και παντού χαρά. Λάμπουν τα φτερά της πεταλουδίτσας, κίτρινης σταλίτσας. Ρώτησε τη φτέρη να μου πει, αν ξέρει, τι συμβαίνει τάχα.

·       Αχ! αυτό μονάχα ξέρω να σου πω με γλυκό σκοπό: Η αγάπη φτάνει όλα να τα κάνει, όλα ένα κι ένα, τρισευτυχισμένα……

(Γιώργος Ματσαγγίδης, Ανθολόγιο Λογοτεχνικών κειμένων για το νηπιαγωγείο, ΥΠΕΠΘ, ΟΕΔΒ,  Αθήνα, α’ έκδοση, 2001, σελ. 222)

Και για το τέλος, μπορούμε να ακούσουμε τη «Λούλα την Πεταλούδα» και φυσικά, μετά μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να την αναδιηγηθούν, να την ζωγραφίσουν ελεύθερα με όποιο τρόπο θέλουν, ενθαρρύνοντάς τα πάντα, αλλά και να την δραματοποιήσουν περνώντας ευχάριστες, παραγωγικές και άκρως δημιουργικές στιγμές.

Καλή διασκέδαση!!! 



2 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε πολύ πολύ Μαρία μου,για το πολύτιμο υλικό που μας προσφέρεις πάντα τόσο απλόχερα!!!Νά'σαι πάντα καλά να δημιουργείς και να προσφέρεις!!!

      Διαγραφή