Παρασκευή 13 Ιουλίου 2018

Από τη λύπη ως τη χαρά

Η θεματική ενότητα που έχει σχέση με τα Συναισθήματα μπορεί να μας δώσει αφορμή και υλικό για διερεύνηση μέσα από άπειρες δραστηριότητες κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.Στο παρελθόν,μαζί με τους μικρούς μου μαθητές,μας δόθηκε πολλές φορές η ευκαιρία μέσα στην τάξη να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα, για το οποίο έχει δημιουργηθεί και κυκλοφορεί στο διαδίκτυο πολύτιμο υλικό.


Σημείο συχνής αναφοράς για μένα, αποτελεί ο πίνακας υλικού στο προφίλ  μου στο Pinterest συναισθήματα,τον οποίο εμπλουτίζω συνέχεια.Αν θέλετε μπορείτε να τον επισκεφθείτε...
Κάποιες δραστηριότητες παρουσιάζω κι εδώ,οι οποίες έχουν σχέση και με το Πρόγραμμα"Βήματα για τη ζωή" το οποίο έχουμε υλοποιήσει στο Νηπιαγωγείο μας.





Φύλλο εργασίας με τα συναισθήματα του κλόουν από εδώ





Ο κύβος των συναισθημάτων με πολλές εφαρμογές στην πράξη από εδώ








Επίσης,φτιάξαμε το Ουράνιο Τόξο των Συναισθημάτων,μια πάρα πολύ ωραία ιδέα που τη βρήκα εδώ










Ακολουθούν οι αυθόρμητες και αυθεντικές σκέψεις των παιδιών,όπως μου τις εμπιστεύθηκαν...
Πότε ΧΑΙΡΟΜΑΙ:...
όταν η μαμά μου με αγαπάει
όταν ο σκύλος μου με αφήνει να τον χαϊδέψω
όταν είναι η γιορτή μου
όταν η μαμά με πάει βόλτα
όταν μου μαγειρεύει η μαμά
όταν έχω τα γενέθλιά μου
όταν η μαμά με αφήνει να πάω κοντά της
όταν η μαμά μου ετοιμάζει τούρτα
όταν με παίρνουν αγκαλιά
Πότε ΕΚΠΛΗΣΟΜΑΙ:...
όταν έχω τα γενέθλιά μου
όταν μου παίρνουν δώρα
όταν ο μπαμπάς μου κατεβάζει παιγνίδια στην τηλεόραση
όταν η μαμά μου λέει χρόνια πολλά
όταν η μαμά μου παίρνει καραμέλες
όταν η μαμά μου παίρνει παιγνίδι
όταν η μαμά μου κάνει τούρτα
όταν η μαμά μου κάνει πυτζάμα πάρτυ
όταν γιορτάζω
Πότε ΘΥΜΩΝΩ:...
όταν η αδερφή μου μου παίρνει τα πράγματα
όταν ο μπαμπάς δεν με πάει να παίξω με τη μηχανή
όταν ο αδερφός μου τραβάει τα μαλλιά
όταν ο μπαμπάς δε με αφήνει να βλέπω παιδικά
όταν ο αδερφός μου μου τραβάει τα μαλλιά
όταν το μωρό κλωτσάει τη μαμά μου
όταν η μαμά δε με αφήνει να παίζω με το κινητό
όταν λείπει η μαμά μου
Πότε ΛΥΠΑΜΑΙ:...
όταν η μαμά δε μου διαβάζει παραμύθια
όταν η αδερφή μου δε με παίζει
όταν ένας φίλος μου έχει πέσει
όταν ο αδερφός μου έχει χτυπήσει
όταν η μαμά δε με αφήνει να παίζω με τα παιδικά της παιγνίδια 
όταν ο αδερφός μου φεύγει από το παιγνίδι
όταν δε με αφήνουν να πάω στο σαλόνι
όταν πρέπει να μαζέψω τα παιγνίδια
όταν η αδερφή μου δε με αφήνει να παίξω με το κινητό
Πότε ΦΟΒΑΜΑΙ:...
όταν είμαι μόνη μου στο σκοτάδι
όταν η μαμά δε μου βάζει φωτάκι
όταν βλέπω εφιάλτη
όταν βλέπω τρομακτική ταινία
το σκοτάδι
όταν η μαμά ξεχνάει το προστατευτικό
όταν δε μου ανάβουν φωτάκι
όταν είμαι μόνη μου στο σκοτάδι

Ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους αποτελεί το...
«Το νησί των συναισθημάτων», μια υπέροχη ιστορία του μεγάλου Μάνου Χατζιδάκι,την οποία μπορούμε να διαβάσουμε εδώ ή να την δούμε και να ακούσουμε τη μελωδία της ...                                                              

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου