Συντροφιά μας κατά τη διάρκεια του φετινού προγράμματος "...παραμύθι,Μύθοι,μύθι,το κουκί και το ρεβύθι..." είναι η Ρούλα,η Παραμυθούλα. Μια καμηλοπάρδαλη-γαντόκουκλα που τα παιδιά μου αποφάσισαν να μας συνοδεύει σε όποιες δραστηριότητες θέλουμε.Μία από αυτές και βασική είναι η ακόλουθη:
Κάθε Παρασκευή ένα παιδί φεύγει από το νηπιαγωγείο μαζί με
την κούκλα του προγράμματος μέσα στο καλαθάκι της κι ένα σημειωματάριο. Την
φιλοξενεί, περνούν όλο το Σ/Κ μαζί, διαβάζουν
το βιβλίο που δανείστηκε από τη Δαν. Βιβλιοθήκη ,με τη βοήθεια του ενήλικα καταγράφουν τις στιγμές αυτές και τη Δευτέρα
επιστρέφει μαζί με τη μαμά ή κάποιο άτομο του οικείου περιβάλλοντος για να
μοιραστεί μαζί με την τάξη την εμπειρία του αυτή και ο γονιός να μας αφηγηθεί
ένα αγαπημένο του παραμύθι από την παιδική του ηλικία.
Η κούκλα της τάξης ή στην περίπτωσή μας, του προγράμματος, έχει ως βασική επιδίωξη την υποστήριξη της προφορικής έκφρασης των παιδιών.
Λειτουργεί ως διαμεσολαβητής , μέρος του φανταστικού και ταυτόχρονα του
πραγματικού κόσμου τους, τα βοηθά να
απελευθερώνονται ,να εκφράζουν ευκολότερα σκέψεις και συναισθήματα. Την αντιμετωπίζουν
σαν ζωντανή, παρότι βλέπουν ποιος την κινεί και ποιος μιλάει αντί γι ΄ αυτές.
Ως συνεργάτης, βοηθός και διαμεσολαβητής μπορεί να
υποστηρίζει τα παιδιά να κατανοούν τον κόσμο γύρω τους.
Ως ξεχωριστή φίλη μπορεί να τα ακούει και να τα βοηθά να
εκφράζουν συναισθήματα, σκέψεις και φόβους.
Ως συνερευνήτρια να τα ενθαρρύνει να αναζητούν, να
αυτοσχεδιάζουν, να λύνουν τα προβλήματα που τους τίθενται και να παρουσιάζουν
τις ιδέες τους με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.
Συνθέσαμε και το τραγούδι της φυσικά,που βλέπω με πολλή χαρά να γίνεται ...ο ύμνος του νηπιαγωγείου,καθώς το ακούω σε...ανύποπτο χρόνο να το τραγουδούν σιγά...ή και πιο δυνατά με κέφι και ζωντάνια...
Είμαι η Ρούλα η Παραμυθούλα,
ξέρω παραμύθια,κουκιά και τα ρεβύθια,
για μάγισσες και δράκους,ιππότες και πριγκίπισσες,
τους δώδεκα θεούς και τη μικρή γοργόνα,
τον Κοντορεβυθούλη,τα τρία γουρουνάκια,
την Ωραία Κοιμωμένη και τον καλόκαρδο το λύκο.
Είμαι η Ρούλα η Παραμυθούλα,
ακούσαμε,ακούσαμε ωραίο παραμύθι,
πως μια φορά κι ένα καιρό κουκί και το ρεβύθι
...και τέλειωσε το παραμύθι...
Σαν ενημερωτικό -προς τους γονείς- κείμενο στο σημειωματάριο που συνοδεύει τη Ρούλα κατά τις επισκέψεις της εκτός...αίθουσας,έχω γράψει τα ακόλουθα λόγια:
Αγαπητοί γονείς,
το παιδί σας θα περάσει αυτό το σαββατοκύριακο
παρέα με τη Ρούλα την Παραμυθούλα, την κούκλα του Προγράμματος Σχολικών
Δραστηριοτήτων «…παραμύθι, Μύθοι, μύθι, το κουκί και το ρεβύθι…», στο οποίο θα
συμμετέχουμε κατά τη φετινή σχολ. χρονιά 2016-2017. Παρακαλώ να την φιλοξενήσετε,
να διαβάσετε μαζί το παραμύθι που
επέλεξε από τη Δανειστική Βιβλιοθήκη και να καταγράψετε παρέα πώς τα πέρασε με
τη συμμετοχή του ίδιου του παιδιού. Αφού ασχοληθείτε με το παραμύθι, μπορεί να
ζωγραφίσει εικόνες που έχουν σχέση με τη φίλη του, τη Ρούλα την Παραμυθούλα και
να τις παρουσιάσετε μαζί τη Δευτέρα στο Νηπιαγωγείο. Θα σας περιμένουμε με
πολλή χαρά και ανυπομονησία για να μας αφηγηθείτε επίσης κι ένα αγαπημένο σας
παραμύθι από την παιδική σας ηλικία. Η επίσκεψή σας θα είναι μια εμπειρία
πολύτιμη για τους μαθητές της τάξης μας. Κάποιοι από τους παιδαγωγικούς στόχους που επιδιώκουμε να
πετύχουμε με αυτή τη δραστηριότητα, είναι και οι εξής:
·
Να καλλιεργήσουν τη γλωσσική τους έκφραση με
έμμεσο και βιωματικό τρόπο
·
Να εξασκήσουν τη δεξιότητα της προσωπικής
ακρόασης και κατανόησης κειμένου
·
Να δραστηριοποιήσουν τη φαντασία και την
εφευρετικότητά τους
·
Να αναπτύξουν την κριτική και δημιουργική τους
σκέψη
·
Να εμπλουτίσουν την αισθητική τους καλλιέργεια
·
Να απολαύσουν την αφήγηση μύθων και παραμυθιών
·
Να συγκροτήσουν ολόπλευρα την προσωπικότητά τους
·
Να αναπτύξουν τη
συνεργασία και την επικοινωνία
Ευχαριστώ,
η νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου