Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2018

Στη χώρα του Δεκατιανού

Στη χώρα του Δεκατιανού

Δεκατιανό εναντίον σνακ 1-0  
Κολατσίζοντας μαζί

Κατά τη δραστηριότητα αυτή είχαμε ως στόχο τα εξής:
να  συνειδητοποιούμε τι τρώμε συνήθως για δεκατιανό, να  σταθμίζουμε πόσο υγιεινό και φιλικό προς το περιβάλλον είναι,να  μαθαίνουμε να προτιμούμε κολατσιό σπιτικό, τοπικό, υγιεινό,να μαθαίνουμε να μη σπαταλάμε τροφή και να ελαχιστοποιούμε τα απορρίμματα από τις συσκευασίες.

 Οργανώσαμε λοιπόν, το γιορτινό κολατσιό στην τάξη με  μουσική, στατιστικά και καταιγισμό ιδεών.  




Συζητήσαμε γιατί είναι καλύτερο να φέρνουμε φαγητό που ετοιμάστηκε στο σπίτι, παρά κάτι αγοραστό. 

Κάναμε καταιγισμό ιδεών πώς θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε τις επιλογές μας, ώστε το κολατσιό μας να είναι πιο υγιεινό και να έχει μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα. 

Φάγαμε το κολατσιό μας, κεράσαμε ο ένας τον άλλον, ακούσαμε μουσική, τραγουδήσαμε.


Συνοψίσαμε στον εξής χρυσό κανόνα: όσο λιγότερο επεξεργασμένη και  βιομηχανοποιημένη είναι η τροφή μας, τόσο καλύτερη για την υγεία μας και το περιβάλλον.

Κάναμε απλές κατηγοριοποιήσεις του κολατσιού (φρούτα, συσκευασμένες τροφές, κλπ.). 
Τι φέραμε να πιούμε; Νερό, αναψυκτικό, χυμό, σοκολατούχο γάλα; 

Φτιάξαμε έναν απλό πίνακα -διπλής εισόδου- με «στατιστικά»:οριζόντια τα ονόματα των παιδιών και κάθετα σκίτσα από το κολατσιό που έφεραν και το ρόφημα που ήπιαν.








 Διαχωρίσαμε τα σκουπίδια από τις συσκευασίες, τα τοποθετήσαμε στα αντίστοιχα χάρτινα κουτιά για ανακύκλωση,τα οποία ήταν ένα με ετικέτα «πλαστικό»,  ένα με ετικέτα «αλουμίνιο» κι ένα με ετικέτα «χαρτί» αφού προηγουμένως βεβαιωθήκαμε ότι οι συσκευασίες είναι καθαρές και υποσχεθήκαμε ότι θα εφαρμόζουμε το ίδιο κάθε μέρα,καθιερώνοντας τη συνήθεια του διαχωρισμού υλικών και της ανακύκλωσης.

 Επίσης, συζητήσαμε τι κάνουμε σε περίπτωση που μας περισσέψει φαγητό; Τι μπορεί να φυλαχθεί για να φαγωθεί αργότερα, τι μπορεί να προσφερθεί-κερασθεί σε συμμαθητή; Σε κάθε περίπτωση θυμόμαστε ότι δεν πετάμε φαγητό,το αξιοποιούμε ανάλογα,όπου και να βρισκόμαστε είτε στο σχολείο,είτε στο σπίτι...

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018

Τραγούδια για το Πρόγραμμα "Υγιή παιδιά,υγιής πλανήτης"

Κατά τη διερεύνηση  του υλικού του προγράμματός μας,αλλά και την ενασχόλησή μας με τις ανάλογες δραστηριότητες, μας συνοδεύουν κι εμψυχώνουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των μικρών μαθητών, μελωδίες,στίχοι και τραγούδια, των οποίων το περιεχόμενο είναι πολύτιμος βοηθός μας!


Ως τώρα,έχουμε εντάξει στο υλικό που επεξεργαζόμαστε τα παρακάτω:

"Πρωινό στη βεράντα"



"Το ρομαντικό γεύμα"
                                         


"Ο χορός των μπιζελιών"
                                         

"Η ντομάτα καμικάζι"
                                         

"Μίλα μου για μήλα"
                                         

"Λαϊκή αγορά"
                                            

"Στο σούπερ μάρκετ"
                                            

"Τόσο λάθος διατροφή"
                                            

"Ο μάγειρας"
                                            

"Ο γεωργός"
                                            
                                             

Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2018

Πυραμίδα διατροφής,νόστιμη κι υγιεινή


Κατά τη φετινή σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο μας υλοποιούμε το Πρόγραμμα Υγιή παιδιά,Υγιής πλανήτης με πολύπλευρες δραστηριότητες που αντλούμε από το πλουσιότατο κι εμπεριστατωμένο υλικό που προσφέρεται ή αυτό που προκύπτει αυθόρμητα και πολύ δημιουργικά κατά την καθημερινή πρακτική.
Αυτές τις μέρες ασχοληθήκαμε με τη διπλή πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής.  Εξηγήσαμε  πώς είναι καλή για την υγεία μας και για το περιβάλλον: ό,τι μας λέει η μεσογειακή διατροφή πως είναι καλό για την υγεία μας είναι καλό και για την υγεία του πλανήτη. 
Καθώς τα παιδιά σε αυτή την ηλικία βρίσκονται σε ανάπτυξη έχουν διαφορετικές ανάγκες από τους ενήλικες. Οι τροφές που είναι στη βάση της πυραμίδας πρέπει να καταλαμβάνουν μεγαλύτερο ποσοστό στη διατροφή τους, όχι όμως απεριόριστες ποσότητες!
Εστιάσαμε όμως και στην ανεστραμμένη πυραμίδα. Την παρατηρήσαμε και κάναμε υποθέσεις για τη σημασία της. Οι τροφές που βρίσκονται στο κάτω μέρος της, στη μύτη, έχουν το μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα. Αυτές που βρίσκονται στην κορυφή έχουν το μεγαλύτερο οικολογικό αποτύπωμα, δηλαδή η διαδικασία παραγωγής τους κόστισε λιγότερο στον πλανήτη, σε «φύση» και ρύπανση. Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε τις ομάδες τροφών της πυραμίδας και τη σχέση τους με την υγεία του σώματος και του πλανήτη.




Κατασκευάσαμε με κολάζ το παζλ με την πυραμίδα υγιεινής διατροφής




















Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2018

Καλώς ήρθες 2018 !!!


Μπήκαμε στη δεύτερη βδομάδα μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές,ο καινούργιος χρόνος έχει αισίως ξεκινήσει με ευχές,αισιοδοξία,θετικές σκέψεις,στόχους και όνειρα.
Κι εμείς βρεθήκαμε έτοιμοι, σαν ...σωστά νηπιαγωγάκια ,να τον υποδεχθούμε ...πανηγυρικά,φτιάχνοντας τι άλλο;;; καπέλα!!!




Εμπρός λοιπόν για νέες περιπέτειες κι αυτήν τη χρονιά...
Περιπέτειες που εκπληρώνουν εκπαιδευτικούς και διδακτικούς στόχους,ικανοποιούν την έμφυτη "περιέργεια" και θέληση για μάθηση της προσχολικής ηλικίας και μας πάνε ένα ή και ...περισσότερα βήματα παραπέρα!!! όλους,μαθητές,εκπαιδευτικούς και γονείς.

Ας έχουμε λοιπόν  μια Καλή  Χρονιά,με Υγεία και Διάθεση για Δημιουργία.

Την ιδέα την πήρα από το edonipiagogeio